The world most dangerous road

1 december 2017 - La Paz, Bolivia

Oeps... Ik heb een ongelukje gehad tijdens het mountainbiken. Over het stuur gevlogen en vol op mijn gezicht gevallen. Een boel schaafwonden en 4 hechtingen in mijn kin. Het was niet bepaald een pretje om naar een Boliviaans ziekenhuis te moeten, voor vanwege de taalbarrière en ik was in shock van de schrik, maar gelukkig had ik yoers hand om vast te houden (en fijn te knijpen). En ik heb geen hersenschudding en niks gebroken. Dus alles komt goed :)

Het leek een mega cool idee om te gaan mountainbiken vlakbij LaPaz. Dat is een super populaire route, veel tourcompanies bieden de tour aan. Vroeger was dit dé weg voor auto's om van de hoofdstad naar het stadje te gaan waar wij nu slapen. Nu is er echter een geasfalteerde, snellere weg gemaakt en wordt deze oude weg alleen nog gebruikt voor het mountainbiken. En wauw, de eerste 10 km waren ook heel erg tof. Zo ontzettend mooi, een beetje eng maar we hadden al een keertje eerder gemountainbiked en ik ging héél langzaam dus ik had er echt lol in. Op een of andere manier ging het toch mis. Die ene steen.... Grrr

Nu doen we het heel kalmpjes aan. Morgen steken we de grens over naar Peru en dan zien we daarna wel wat de nieuwe plannen zijn. Helaas zijn door mijn slechte timing onze vierdaagse trek plannen naar Macchu Picchu in het water gevallen. Maar waarschijnlijk gaan we nu gewoon met de trein.

Ik hou jullie op de hoogte!

1. Mariska:
    2 december 2017
    Ah Floor dat ziet er rot uit, sterkte!!
  2. Floor:
    Dankje!
  3. Dirk B:
    2 december 2017
    Omi leest alle berichtjes en kijkt alle foto's.
    Maar een reactie typen lukte nog niet, daarom doe ik (Dirk) het even. Je ziet er mooi uit hoor Floor, en dat blauw trekt wel weer weg! Groetjes van Omi en van mij.
  4. Dirk B:
    2 december 2017
    Wat fijn dat ik mee mag doen en met de atlas zoek ik het meteen op. Wat jammer van die val. Toch weer een ervaring moet je maar denken. Gemma is terug en dat heb ik ook gevolgt ,jullie hadden elkaar wel tegen kunnen komen ergens.ben benieuwd hoe jullie reis verder gaat, geniet er van. Liefs omi.
  5. Gemma van der woerd:
    6 december 2017