Dushi Curacao

2 januari 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Gelukkig Nieuwjaar! Het nieuwe jaar is begonnen en daarmee staan er ook weer nieuwe landen, nieuwe avonturen op het programma. Maar eerst een blog over hoe wij onze kerstdagen hebben doorgebracht.

Van Lima, de grote, vervuilde, drukke hoofdstad van Peru, vlogen we naar Curacao. Wat een contrast. Curacao is kleurrijk, mooi en leuk, helemaal 'dushi' zoals de bewoners over hun eiland praten. Eenmaal geland kregen we een foto op Whatsapp van de huurauto die netjes voor de aankomsthal klaarstond en de code van het sleutelkluisje. Met onze kleine witte Kia Picanto konden we mooi het eiland over crossen.

Kerst hebben we doorgebracht in de Mondi Lodge, een heerlijke plek op het midden van het eiland waar we ons eigen huisje hadden. Elke ochtend werd er een uitgebreid ontbijt voor ons gemaakt en kozen we een ander strand uit om heen te gaan. De mooiste stranden waren aan de westkant van het eiland... Wit zand, helderblauwe zee. Genieten!

Soms moesten we hele avontuurlijke weggetjes; Zandweggetjes met diepe kuilen en plassen. Een keer maakte ik de fout en zei "laten we hier links gaan in plaats van de snelweg. Dan zien we meteen wat van het eiland". Een halfuur later was de auto zeker niet meer wit.

Een van de leukste dingen vond ik het snorkelen bij een strandje waar allemaal vissersbootjes aanmeerden. Hier was het strand niet wit en de zee niet zo helder, maar er waren wel een heleboel zeeschildpadden! En laten dat nou een net van mijn favoriete dieren zijn! Overigens was het zwemmen hier ook een beetje vies want de vissers verkochten hun vangst op het strand en gooiden de afgehakte vinnen en koppen gewoon weer de zee in. Bleh.

Verder zijn we een paar keer lekker uit eten geweest, hebben zelf wat klaargemaakt in de buitenkeuken en eerste kerstdag heeft Yoeri de bbq opgestookt. Curacao trekt over het algemeen niet echt de 'backpack en zelf-koken crowd' maar het was na alle weken van de standaard soep en rijst-kip menu's van Bolivia en Peru echt heel fijn om zelf een koelkast te hebben en wat dingetjes klaar te maken. Behalve strandliggen hebben we ook nog even sportief gedaan en de St Christoffel berg beklommen. Dat was best even zweten want al begonnen we om 8 uur sochtends ook om 8 uur sochtends in het al warm op Curacao. Al deze activiteiten hebben we om iets anders sportiefs heen gepland namelijk sport kijken... Als Nederlandse speciale gemeente ontvingen we namelijk NPO en dat in de week van het OKT schaatsen...
Ohja en dan was er in diezelfde week ook nog wk darts én een café dat dat uitzond. Dus voor Yoeri was de keuze om naar Curacao te gaan ook een succes.

Zo vlogen de dagen echt voorbij en hebben we hele fijne dagen gehad. Een soort luxe mini vakantie in onze grote vakantie. Overigens vieren we volgens jaar kerst maar wel weer gewoon in NL bij de familie :)

Voor oud&nieuw gingen we naar Trinidad. Wat weten jullie van Trinidad & Tobago? Wij hadden er eigenlijk ook totaal geen beeld van voordat we erheen gingen, dus dat beloofde interessant te worden. Maar dat is een verhaal voor de volgende keer ;)

1. Mariska:
    2 januari 2018
    Super gaaf die schildpadden!!
  2. Herman:
    2 januari 2018
    Voor jullie ook een heel gelukkig nieuwjaar! Wat een fantastisch avontuur beleven jullie! Geniet er van! Groetjes Herman en Manuele
  3. Inge:
    2 januari 2018
    Fijn jullie zo te zien genieten.Dat snorkelen...mooie foto
  4. Sylvia:
    3 januari 2018
    Heel bijzonder, met kerst zwemmen tussen de schildpadden. Wat een prachtige foto’s!
    Ik wens jullie een gelukkig, gezond en avontuurlijk 2018!
  5. Dirk B:
    10 januari 2018
    Wat een weelde een vacantie in een vacantie. Zouden jullie nog wel wennen op je dagelijkse stek ? Hoe was de kerstversiering in de stad ?Kerst in de tropen ging er bij ons niet in.nu niet lang meer en dan horen we de verhalen. Liefs.
  6. Bas Meijers:
    11 januari 2018
    Haha lekker schaatsen kijken op curacao 😁, veel plezier in T&T en de jungle!